Työt vilkkaalla metroasemalla vaativat hyvää etukäteissuunnittelua ja joustavuutta koko rakennusporukalta.
1.3.1995 avattu Yliopiston (ent. Kaisaniemen) metroasema on uusin Helsingin puolella oleva tunneliasema lukuun ottamatta Länsimetron asemia. Vilkkaalla metroasemalla työskentely vaati hyvää etukäteissuunnittelua sekä joustamista urakkaan osallistuneilta tekijöiltä. Aseman kautta kulkee päivittäin noin 25 000 ihmistä, joten töitä tehtiin pääasiassa yötöinä, jotta aseman käyttäjille syntyi mahdollisimman vähän häiriötä. Sekä työntekijöiden että asemalla liikkuvien matkustajien turvallisuuteen tuli kiinnittää erityistä huomiota esimerkiksi rajaamalla työskentelyalueet selkeästi.
Myymälätasosta haluttiin aiempaa viihtyisämpi sekä nykyaikaisempi. Tilan yleisilme oli vanhentunut ja isona ongelmana koettiin myös tilan huono valaistus, johon tehtiinkin suuria parannuksia. Keskusaulassa on muun muassa käsintehdyt kaarielementit, joihin upotettiin led-nauhoja. Itse myymälätiloille ei tehty tässä yhteydessä varsinaisia muutostöitä.
Työt aloitettiin toukokuussa 2019 ja urakka saatiin päätökseen joulukuussa 2019. Inlook Sisustuksen pääurakka sisälsi myymälätason lämpö-, vesi, sähkö- ja sprinklerityöt sekä kaikki kohteen varsinaiset rakennustyöt (purku-, alakatto- ja lattiatyöt). Kattomateriaaleiksi valikoituivat metallisäle puujäljitelmäkalvolla ja perforoitu alumiinilevy. Etukäteissuunnitteluun panostettiin varsin paljon ja suunnitteluvaihe kesti lähes yhtä pitkään kuin varsinaiset työt. Suunnitteluvaiheessa rakennettiin muun muassa mallit alakatosta sekä kaarevista dyyneistä valoineen Inlook Sisustuksen varastotiloihin.
Inlook oli mukana jo silloisen Kaisaniemen metroaseman alkuvaiheen töissä vuonna 1994, kun asemalla tehtiin niin laituri- kuin myymälätason alakattoja tunnelin viimeisten louhintatöiden ollessa vielä käynnissä. Tuolloin varsin kostealle ja kolealle asemalle tehtiin alakattoasentajien toimesta varsinaisten alakattojen lisäksi muun muassa hissikuilujen lasitöitä.