Nopeat duunit, kovat tekijät – Inlook Service hoitaa muutos- ja korjaustyöt

6.9.2024

Kun kaivataan osaavaa ja rivakkaa tekijää pienille muutos- ja korjaustöille, kannattaa kaivaa esiin Inlook Servicen puhelinnumero. Ammattitaitoiset asentajat toteuttavat avaimet käteen -periaatteella pienimuotoiset työt, laadusta tinkimättä. 

Inlook Service toimii Helsingin ja Kuopion seudulla sekä lasiseinä- että alakattopuolen pienemmissä urakoissa ja työllistää runsaat kymmenen asentajaa ja toimihenkilöä. Vuositasolla projekteja on yhteensä lähemmäs 500, ja yhden työn kesto vaihtelee muutamasta tunnista aina pariin päivään. Asennustyön lisäksi Inlook Service vastaa luonnollisesti myös töiden suunnittelusta ja aikataulutuksesta sekä materiaalien tilauksesta, aina laskutukseen asti. 

”Varmasti lähes kaikissa suuremmissa kaupungeissa olisi tämmöiselle pienelle toimijalle tarvetta. Avaimet käteen -toimintatapa on kustannustehokas ja merkityksellinen asiakkaillemme. Notkea toimintatapa pitää kulut hallinnassa.”, kertoo Kuopiossa myyntipäällikkönä toimiva Tuomo Pelkonen.

Ammattitaito ja asiakkaan huomioiminen keskiössä 

Inlook Service toimii 1–2 asentajan tiimissä, ja liikkuvat pakettiautolla. Tiimien aikataulu on usein tiukka, ja kohteisiin käytetty aika etukäteen mitoitettu. Asentajien joustavuudesta ja sitoutuneisuudesta kertookin se, että työpäivää voidaan tiukan paikan tullen vähän venyttääkin, jotta työ saadaan aikataulussa tehtyä. Asentajat myös itse sopivat jatkotoimenpiteistä sekä tarvittavista lisätöistä asiakkaan kanssa, jos niihin tarvetta on.  

”Meidän asentajiemme ammattitaitoa ei voi kylliksi korostaa – siihen meidän työmme perustuu. Usein asentaja sekä suunnittelee että toteuttaa työt itsenäisesti, ja tuotetuntemus ja ratkaisukeskeisyys ovatkin keskeisiä ominaisuuksia. Tekemisemme perustuu hyvään palveluun; se pitää sisällään niin laadukkaan työnjäljen, roskien siivoamisen lähtiessä kuin asentajan hyvän käytöksenkin. Onpa joskus kaupan päälle laitettu muutama taulukin seinälle ennen lähtöä”, myhäilee pääkaupunkiseudulla Service-yksikön sisäkattoasennuksista vastaava Markku Konttinen.

Tehtyjen hankkeiden kirjo on moninainen. Hyvänä esimerkkinä mieleen on jäänyt vaikkapa suuren päivittäistavaraketjun 15 myymälän facelift-urakka, jossa työt tehtiin yöaikaan, vilkkaan myymälän ollessa suljettuna, ja aina kuukauden välein myymälästä toiseen siirtyen. Logistiikka ja materiaalinhallinta aiheuttivat haasteita, kun myymälän piti aina aamun koitteessa olla siisti ja tarjota miellyttävää asiointia asiakkailleen.

”Meillä tavoitteena on tehdä työt laadukkaasti ja ammattitaidolla. Laatu koostuu pienistä asioista, mutta aina pyritään siihen, että kun työ on tehty, meillä on tyytyväinen asiakas. Lopulta tässäkin työssä on kyse asiakaspalvelusta”, toteaa työpäällikkö Lasse Hämäläinen. Hän vastaa pääkaupunkiseudulla lasiseinäasennuksista. 

”Kokonaisuus palkitsee tässä työssä. Kun asiakas antaa hyvää palautetta, tai asentaja itse tulee työmaalta hymyillen, ollaan onnistuttu”, komppaa Tuomo. ”Vaikka Inlook on iso yritys, otamme myös pienempiä urakoita vastaan. Kun töitä on riittävästi, renkaat pyörivät ja kannattavuus on kohdallaan. Mikään homma ei ole meille liian pieni.”