Page 65 - Sisäänrakennettu tarina - INLOOK 1967–2017
P. 65
Uusia asemia otettiin käyttöön pitkin vuosikymmentä ja vielä myös seuraavilla vuosikymmenillä. Rautatie- aseman metroaseman lisäksi yhtiön työmaita olivat Kampin (1983), Sörnäisten (1984) ja Kaisaniemen (1995) asemien sisäkattotyöt.
Vuosikymmenen lopussa
E. Hiltunen Oy:llä oli suunnittelussa
Pasilan aseman sisäkatot, jotka valmis-
tuivat vuonna 1990. Yhtiön asiakas-
lehdessä tarjouslaskennasta tuolloin vastannut Aimo Hammer kuvaili hanketta laskentauransa suurimmaksi haasteeksi.
Aseman 15 erilaisesta sisäkatosta osa oli yhtiön vakiomalliston sisäkattoja, mutta enimmäkseen ne olivat erikoisrakenteisia. Yksi näistä oli arkkitehdin suunnittelema ison T-kirjaimen muotoisista profiileista koostuva katto.
1980-luvun puolivälistä alkaen yhtiön investoinneille tuli uusi jakaja. Tieto- ja kommunikaatiotekniikan kehittyminen alkoi näkyä toiminnassa. Osa investoinneista alkoi suuntautua säännöllisesti yrityksen tietojärjestelmien kehittämiseen.
Tarjouslaskennassa laskukone-kirjoituskone-yhdistelmän sijaan otettiin vuonna 1985 käyttöön uusi tarjouslaskentajärjestelmä, jota erityisesti työnjohtaja Kalervo Winter vei eteenpäin. Uutta tarvittiin, sillä tarjouspyyntöjen määrä kasvoi ja oli vuosittain jo noin 500. Taloushallinnon ja materiaalimyynnin käyttöön hankittiin Nixdorf- raportointijärjestelmä
Kommunikaatioteknologian kehitys alkoi näkyä myös työmailla. Työnjohtajat saivat käyttöönsä ensin hakulaitteet ja myöhemmin autoihin sijoitetut puhelimet.
Uusi toimitalo mallinnettuna. Tontilla sijaitsevat vanhat tilat olivat käyneet kasvavalle yritykselle ahtaiksi.
65